28 sie 2018

Ekorozczarowania #1 - ładowarka solarna

Ekomody, ekohity i ekokity - znacie to? Pojawia się nowy produkt/technologia/inicjatywa, wygląda na bardzo eko, wszyscy się zachwycają, więc i ty próbujesz, testujesz, a tu jednak gorzkie rozczarowanie...
Odkąd prowadzę tego bloga, miałam tak wiele razy, więc czemu by się nie podzielić wrażeniami?


Jednym z pierwszych wielkich rozczarowań, oprócz orzechów piorących, była solarna ładowarka do telefonu. W opisie brzmi świetnie - darmowa energia, nie potrzebujesz dostępu do gniazdka...
Haha, próbowaliście kiedyś tego użyć? Ja owszem - kiedy wyładował mi się telefon, podłączyłam go do minipanelu słonecznego, położyłam na parapecie i po kilku godzinach ładowania, postanowiłam reanimować komórkę. Niestety, energii nie starczyło nawet na wysłanie smsa. Dobrze, że miałam  możliwość naładowania telefonu przez USB w komputerze, inaczej musiałabym kupować nową ładowarkę.
Tak, być może, gdybym uważała na lekcjach fizyki, to wiedziałabym, że ilość energii słonecznej pobranej z tak małego panelu, nie ma szansy doładować telefonu. Jeśli nosiłeś/aś się z pomysłem kupna takiego urządzenia -odradzam.

W internetach znajdziecie wiele antyrecenzji takich solarbanków, ta poniższa jest jeszcze stosunkowo łagodna :-)



No, cóż - z solarnych gadżetów z którymi miałam do czynienia, sprawdzała się jedynie lampka Sunnan z Ikea (niestety już niedostępna w sprzedaży).


A wy jakie macie doświadczenia z urządzeniami zasilanymi energią słoneczną?

4 komentarze:

Zielona wśród ludzi pisze...

Z solarny power bankiem mam podobne doświadczenia. Natomiast panele na dachu domu moich rodziców bezawaryjnie ogrzewają wodę od 20 lat.

ekomania pisze...

większa powierzchnia = większa moc :-) ale nigdy więcej ładowarek solarnych!

nata pisze...

u mnie super sprawdza się solarna tylna czerwona lampka rowerowa, od 3 lat.

Besmted pisze...

Ładowarka solarna ma sens tylko na wyjazdy np. harcerskie albo survivalowe po prostu gdzie odcinamy się od prądu. Generalnie to działa tak samo jak panele solarne np. przy lampach ogrodowych i tam to przeciez funkcjonuje dobrze - po prostu ttrzeba dobrać produkt do potrzeb, a nie używać na siłę bo modne
_______________________
https://solarled.pl/lampy-ogrodowe-solarne