2 cze 2013

Żywioły - powódź

Tyle tematów mam do opisania - nowe wegańskie odkrycia smakowe, film do polecenia, nowe miejsca w sieci - ale muszą poczekać, bo w Europie powódź. W Pradze mojej stan wyjątkowy, jutro szkoły nie będzie i metro nie pojedzie. "Ewakuację rozpoczęto w praskim Ogrodzie Zoologicznym. Pracownicy zoo musieli zabić goryla, który nie chciał opuścić klatki."
Wątek powodziowy w moim życiu pojawia się na szczęście rzadko, ale wciąż pamiętam wpływanie pontonem do klatki bloku, w którym wtedy (1997) mieszkałam. I zniszczenia, i brak prądu, i smród który został, kiedy woda opadła.
[fotos: SE - mój blok i niewątpliwie moja siostra w oknie :-) ]

Więc dla przypomnienia - Przydatne informacje w razie powodzi lub Poradnik na wypadek powodzi- warto przeczytać i zapamiętać, tak jak się pamięta numer awaryjny 112 i zasady udzielania pierwszej pomocy.
Tu jeszcze przejrzyście (ale po angielsku).
Zaklinanie żywiołu trwa.

Brak komentarzy: