19 lut 2014

Ekogranty, konkursy, szał

Taka sytuacja, że co chwila gdzieś jakiś konkurs ogłaszają, oczywiście mam oko głównie na ekokonkursy, więc może i wy skorzystacie :-)

1. Kto ma facebooka, to może wziąć udział w konkursie I♥recykling na fanpejdżu Stena Ekostacja.  Trzeba narysować/ulepić/wykleić jakiś rysunek z tym hasłem. A wygrać można torby do segregacji . Czas do piątku :-) 



2. Szukamy dobrych składów! Jeszcze jeden konkurs facebookowo-etykietowy. Wygrać można skądinąd dobre książki (mimo koszmarnej okładki) "Czy wiesz, co jesz". Zadanie konkursowe to znaleźć produkt, który ma dobry skład (bez zbędnych E, polepszaczy, antyzbrylaczy, barwników i syfnych dodatków) i dodać go na stronę CzytamyEtykiety.pl. Dodawać można do końca tygodnia, czyli 23.02.


3. Z Kujawskim pomagamy pszczołom - konkurs grantowy dla placówek edukacyjnych (szkoły, przedszkola, biblioteki, itp.). Można dostać do 8000 na projekt wspierający pszczoły i/lub edukacje ekologiczną. Termin do końca lutego.


4. Konkurs na plakat i/lub film na festiwal "EkoFilm". Można zgłaszać filmy przyrodnicze dotyczące obszarów Natura 2000. Nagrody pieniężne i rzeczowe. Terminy: do 15 marca (plakat), do 28 marca (film).

5. Zielona ławeczka - sympatyczny konkurs minigrantowy na projekt zazieleniający okolicę. Wziąć mogą udział grupy osób (z obowiązkowym udziałem kogoś ze spółdzielni/wspólnoty/zarządcy terenu) z osiedli w miastach powyżej 50 000 mieszkańców. 
Wygrać można zieloną ławeczkę i 1000zł na realizację swojego zielonego projektu. Niby to niewiele, ale sadzonek sporo można za to kupić. Rejestracja do 15 kwietnia, zgłoszenia projektu do 30 kwietnia.


6. Konkurs fotograficzny "Mój ekodzień". Wygrać można tablet lub odtwarzacz mp3. Termin do 25 kwietnia.



P.S. A to co prawda nie konkurs, ale bezpłatne warsztaty w ramach projektu Uzdrowisko Warszawa. Gdybym mieszkała w stolycy, to chętnie wzięłabym w nich udział. Może kogoś zainteresuje :-)
Zaprojektuj usługę dla miasta

4 komentarze:

Unknown pisze...

podrzucam temacik ,może się przyda:)
Właśnie dziś zastanawiałam się
w czym mogłabym zabrać moją energetyzowaną na płytce kranówkę
do pracy ,bo jakoś z plastikowej butelki mi nie smakuje (pewnie dlatego ,że za dużo niefajnych informacji przeczytałam o plastikach,ale do rzeczy znalazłam fajne rozwiązanie , niestety ma malutką wadę , czyli
cenę ,jednak po przemyśleniu zainwestuje w moje zdrowie.
„Emil die Flasche”®
Szklana butelka jest chroniona przed rozbiciem przez termo-rękaw wykonany z mocnego i w pełni nadającego się do ponownego przetworzenia polipropylenu (PP). Utrzymuje wysoką lub niską temperaturę napoju. Butelka i termo-rękaw są następnie owinięte wyściełaną torebką. Wszystkie materiały mają certyfikat „Oeko Tex Standard 100”.
http://www.opakowania.biz/artykuly,37811,1,Duzy_brat_butelki_Emil_die_Flasche__OI_produkuje_nowa_szklana_butelke_podrozna_o_objetosci__ml

http://www.natura24.pl/category/emil-butelki-pojemniki-zestawy-sniadaniowe/2

ekomania pisze...

Dzięki, spojrzę :-)
Ja wodę na wyjścia zabieram w stalowej butelce - jest lekka, szczelna, nie zmienia smaku wody, można myć w zmywarce, no i służy dzielnie od dobrych kilku lat. Przez dłuższy czas marzyłam o butelce Bobble z filtrem, ale jakoś mi przeszło ;-)

mako pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
mako pisze...

Super spisik :) szkoda, ze tak późno tu zajrzałam