5 lis 2011

Klucz do mojego miasta

Szukając w necie informacji o tym, jak można przetworzyć i twórczo wykorzystać stare klucze, znalazłam informację o bardzo fajnej toruńskiej akcji Klucz do mojego miasta. Zbiórka kluczy rozpoczęła się w 2009 roku i w ciągu kilkunastu miesięcy uzbierano 2,5 tony metalu. Po przetopieniu powstanie z niego dotykowa mapa - makieta miasta dla niewidomych wraz z informacjami o toruńskich zabytkach w języku Braille'a. Być może już powstała, bo wg tego artykułu miała być gotowa do końca października. Czy ktoś z Torunia może potwierdzić?

W 2009 roku zbierano także klucze w ramach kampanii społecznej Werbel demokracji na rzecz osób bezdomnych. Klucze miały mieć wymiar symboliczny, a ich ilość (ponad 2000) miała odpowiadać liczbie osób bezdomnych w woj. pomorskim

A w USA również można charytatywnie oddawać klucze w akcji Key for hope.
Natomiast ciekawych pomysłów na przeróbki kluczy nie znalazłam, ale może za słabo szukałam?

2 komentarze:

Monika - Twoja Asystentka pisze...

chętnie zdałabym kilka kluczy na taką akcję, w Łodzi nic nie słyszałam o tym podobnych zbiórkach. mam kilka starych kluczy, których mi szkoda po prostu wyrzucić - w końcu kiedyś otwierały moje mieszkanie...

Pozdrawiam
Monika
www.bentopopolsku.blogspot.com

Unknown pisze...

Inicjatywy godne uwagi. Jeśli chodzi o wykorzystanie kluczy to widział, je używane tylko w roli dekoracyjnej (np. w ramkach itp.)